Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Koleje Mazowieckie z umową na halę w Sochaczewie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
15-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
15-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Koleje Mazowieckie

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Koleje Mazowieckie z umową na halę w Sochaczewie
fot. Mikołaj Michalecki, mazovia.pl
Koleje Mazowieckie podpisały umowę z konsorcjum, którego liderem jest Unibep SA, na zaprojektowanie i wybudowanie hali utrzymaniowo-naprawczej pojazdów kolejowych w Sochaczewie. Łączny koszt realizacji inwestycji wyniesie ponad 356 mln zł. Obiekt zostanie oddany do użytku w ciągu 30 miesięcy.

Inwestycja będzie prowadzona w systemie „projektuj i buduj”. Konsorcjum najpierw przygotuje dokumentację projektową oraz pozyska wszelkie niezbędne pozwolenia. Następnym etapem będzie wybudowanie nowych hal: utrzymaniowo-naprawczej oraz myjni taboru kolejowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Wykonawcami inwestycji będzie konsorcjum firm: Unibep SA (lider) oraz przedsiębiorstwa EL-IN Sp. z o.o. i DB Prolekt Sp. z o. o. (partnerzy).

– Koleje Mazowieckie to dziś symbol nowoczesnego transportu kolejowego. Systematycznie inwestujemy w rozwój naszego regionalnego przewoźnika. Inwestycja w Sochaczewie jest kolejnym krokiem w rozwoju spółki. Nowoczesna hala napraw i myjnia nie tylko zwiększą możliwości techniczne spółki, ale też poprawią jakość obsługi pasażerów – mówi marszałek województwa Adam Struzik.

Nowe obiekty powstaną na terenie Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru KM w Sochaczewie. Powierzchnia zabudowy hali napraw będzie wynosić 25 tys. m2, natomiast myjni – ponad 1,7 tys. m2. W zakładzie zatrudnienie znajdzie docelowo około 500 osób.

Jak zaznacza Robert Stępień, prezes zarządu, dyrektor generalny Kolei Mazowieckich, nie jest to jedyna inwestycja prowadzona w tej chwili przez spółkę. – Rozbudowa zaplecza technicznego w Sochaczewie to kolejny krok w realizacji naszej długofalowej strategii rozwoju. Już w tej chwili trwa budowa bazy w Radomiu, której zakończenie jest planowane pod koniec tego roku. Jednocześnie cały czas realizujemy inwestycje taborowe. Mamy już zakontraktowany zakup 64 EZT Flirt 3 od firmy Stadler. Niedawno podpisaliśmy również umowę na 6 spalinowych zespołów trakcyjnych, które dostarczy Pesa. Wszystkie te działania sprawiają, że jesteśmy jednym z najnowocześniejszych przewoźników regionalnych w Polsce.

Nowa hala w Sochaczewie będzie podzielona na cztery części, z czego w dwóch będzie prowadzony demontaż i montaż pojazdów. W budynku powstanie również część biurowo-socjalno-magazynowa. W hali będą wykonywane naprawy pojazdów, wagonów piętrowych oraz lokomotyw.

- Do tej pory wykonanie przeglądów w poziomie utrzymania P4 i P5 zlecaliśmy firmom zewnętrznym. Nowa hala utrzymaniowo-naprawcza umożliwi wykonywanie napraw we własnym zakresie. Rocznie będziemy mogli przeprowadzić naprawy nawet 120 sztuk pojazdów. Ważną częścią inwestycji będzie także nowoczesna myjnia taboru kolejowego. Muszę tu podkreślić jej aspekt ekologiczny: do mycia pudeł będzie używana woda z zamkniętego obiegu, a jako środki do mycia, będą stosowanie wyłącznie preparaty biodegradowalne – mówi Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

Obok istniejącej hali napraw utworzona zostanie całoroczna myjnia. W ciągu doby będzie w stanie obsłużyć 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Na terenie inwestycji powstanie system antyoblodzeniowy, który ułatwi eksploatację pojazdów w okresie zimowym. Wybudowane zostaną także stanowisko do wodowania, podczyszczalnia ścieków technologicznych czy kotłownia.

– Jesteśmy dumni z tego, że wraz z konsorcjantami rozpoczęliśmy współpracę z Kolejami Mazowieckimi. To wyjątkowe wyzwanie, by najpierw zaprojektować, a później wybudować nowe, specjalistyczne hale. Dla Unibep SA i naszych partnerów ważne jest aktywne włączanie się w unowocześnianie polskich kolei. Mogę zadeklarować, że dołożymy wszelkich starań, by prace przebiegły zgodnie z ustalonym harmonogramem i były wykonane jak najlepiej – zapewnia Leszek Gołąbiecki, wiceprezes Unibep SA, Dyrektor Budownictwa Ogólnego.

– Projektowana inwestycja to dobra wiadomość nie tylko dla pasażerów Kolei Mazowieckich. To przede wszystkim wiadomość, na którą czekają mieszkańcy ziemi sochaczewskiej. Dzięki budowie zaplecza technicznego pojawi się na tym terenie aż pół tysiąca dodatkowych miejsc pracy. Można więc śmiało założyć, że tyle właśnie rodzin otrzyma szansę na nowe źródło utrzymania – zaznacza wiceprzewodniczący sejmiku województwa mazowieckiego Marcin Podsędek.

Całkowita wartość inwestycji to ponad 356 mln zł, a prace związane z budową hali mają zakończyć się w ciągu 30 miesięcy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Mazowieckie zapraszają na Dni Funduszy Europejskich

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie zapraszają na Dni Funduszy Europejskich

Koleje Mazowieckie 12 kwietnia 2025

Koleje Mazowieckie: Umowa na 14 nowych Flirtów

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: Umowa na 14 nowych Flirtów

Roman Czubiński 31 marca 2025

Koleje Mazowieckie: Planujemy kupić 101 nowych pojazdów szynowych

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie uruchomiły już 5 milionów pociągów

Pasażer

Koleje Mazowieckie uruchomiły już 5 milionów pociągów

inf. pras. Koleje Mazowieckie 10 marca 2025

SN82 SKPL wracają do Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

SN82 SKPL wracają do Kolei Mazowieckich

Kasper Fiszer 26 lutego 2025

Zobacz również:

Koleje Mazowieckie zapraszają na Dni Funduszy Europejskich

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie zapraszają na Dni Funduszy Europejskich

Koleje Mazowieckie 12 kwietnia 2025

Koleje Mazowieckie: Umowa na 14 nowych Flirtów

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: Umowa na 14 nowych Flirtów

Roman Czubiński 31 marca 2025

Koleje Mazowieckie: Planujemy kupić 101 nowych pojazdów szynowych

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie uruchomiły już 5 milionów pociągów

Pasażer

Koleje Mazowieckie uruchomiły już 5 milionów pociągów

inf. pras. Koleje Mazowieckie 10 marca 2025

SN82 SKPL wracają do Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

SN82 SKPL wracają do Kolei Mazowieckich

Kasper Fiszer 26 lutego 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5